1 juli 2009

Dag 8, Dorotea -Hammerdal, 107 km

Halleluja! En dag utan punktering! Seg morgon, kom iväg vid 9. Jag vågade inte hoppas på någon lång distans eftersom jag var orolig för punka och jag visste inte hur vägen var. Det visade sig att vägen var den bästa hittills. Plana raksträckor på upp mot en mil. Bara låta benen gå! Lyckades ta mig 71 km till Strömsund innan de slutade servera dagens. Har nog aldrig ätit så mycket förut. Var tvungen att smälta maten så jag slumrade till på gräsmattan en halvtimme. Helt underbart. Köpte däckkrängare också. Är trött på att joxa med skruvmejseln. Sedan var det bara 36 km kvar och de gick också fort på rakorna. Jag checkade in på campingen och slängde mig i sjön innan jag ens lastat av cykeln. När jag sedan rest tältet blåste det upp förfärligt och jag var tvungen att fästa alla stormlinor för tältet höll på att blåsa sönder. Sedan började det åska och ösregna! Lagade mat i tältet och satte mig sedan i tv-rummet och åt. Mysigt värre. Bra dag idag. Hoppas cykeln håller fler dagar. Imorgon blir det en kortare distans till Östersund på ca 70 km. Halvt vilodag.
Dagens+ Punkafritt!
Dagens- Motvind
Total distans sedan dag 1 = 995 km

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det var en sån bra dag :) Hoppas punkteringarna e slut nu då :) Kul att se lite bilder också, du får visa alla hos mats sen när du kommer tillbaka. Vila du ordentligt och titta på allt kul där finns att titta på :) Ska hälsa från Emil. Kram/Syster

    SvaraRadera