12 juli 2009

Dag 20, Ystad - Smygehuk, 38 km


Sovmorgon till 8 idag. Tog god tid på mig att äta frukost och packa mina saker. Var tvungen att lämna vandrarhemmet kl 10, tyvärr. Jag hade gärna stannat längre eftersom jag inte fick anlända till Smygehuk innan familjen kom dit kl 18. Eftersom det var söndag fanns det ingenting att göra i Ystad så jag fortsatte längst strandvägen i väldigt lågt tempo mot Smygehuk. Stannade först i Svarte och tog en kopp kaffe. Då ringde de från Helsingborgs dagblad och ville ställa några frågor. Jag har hela tiden sagt att jag inte ville göra någon stor grej av det här men svärmor kunde inte hålla sig. Fortsatte i ännu långsammare tempo till nästa kiosk där jag tog en kopp kaffe till. Så fortsatte det fram till Beddingestrand där jag åt middag på en härlig uteservering. I Smygehamn, ca 1 km innan Smygehuk, tog jag min sista kopp kaffe och rullade sedan sista sträckan långsamt för att prick kl 18 anlända till sveriges sydligaste brygga. Längst ute stod välkomstkommitén och tog emot med skumpa och serpentiner. Magiskt ögonblick. Bilder och en sammanfattning av resan kommer imorgon. Här är länken till reportaget i HD - http://hd.se/helsingborg/2009/07/12/naagra-fraagor/
Dagens+ Välkomstkommitén
Dagens- Att resan är slut
Resans totala distans = 2218 km

1 kommentar: