10 juli 2009

Dag 18, Ljungby - Hässleholm, 99 km

Märkte direkt imorse att det skulle bli en tung dag. Flaggorna stod rakt norrut. Fortsatte på samma väg som igår ner till Traryd, ca 35 km, sedan letade jag mig in på mindre vägar. Råkade bli lite väl små. Backiga och krokiga små skogsvägar som ibland inte ens var asfalterade. Svårt med vädret idag. Det var skurar hela dagen så jag cyklade i regnstället. Frös i nerförs- och svettades i uppförsbackarna. Var så kallt att jag fick rota fram halsduken. Har idag passerat 200 mil och entrat det sista länet, Skåne. Var dock ingen vacker syn när jag cyklade över gränsen till Skåne. Hoppas på mindre blåst imorgon.
Dagens+ Pratglada människor på Coop i Traryd
Dagens- Gick inte att koppla in kameran på internetcaféet
Total distans sedan dag 1 = 2080 km

3 kommentarer:

  1. Välkommen till Hässleholm! Var där idag och lämnade in min cykel för transport till Karesuando! Har varit kul att följa bloggen så att man fått lite info om vad som väntar om några veckor.
    Bra jobbat och lycka till den sista biten till smyge.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu tror jag att du klarar det, Grattis!!!!!
    Det har varit intressant att följa dina äventyr, tack.
    Cirka den 1 Aug startar jag från Treriksröset, på en gammal damcykel till Smygehuk.

    SvaraRadera
  3. jag va i traryd i onsdags :)
    nu e du snart hemma, bara en dag kvar.
    soft att du redan e inne i skåne.
    Ja, som sagt, vi syns imorron, Lycka till fram tills dess.
    Kramkram/Lillsis

    SvaraRadera