3 juli 2009

Dag 11, Sveg - Mora, 147 km


Segt första halvan av dagen. Inte så konstigt med tanke på när jag somnade igår och hur långt det blev. Kom tillslut iväg vid halv 11. Väldigt tråkiga vägar. På de 12,5 milen det var mellan Sveg och Orsa fanns det bara en affär/bensinstation och den stängde klockan 16. Träffade två 18-åriga tjejer där som skulle cykla från Östersund till ett 4h läger i Borås. De hade 5-växlade cyklar, ett tält som såg ut som en vanlig pressening och cykelkorgarna fulla med bröd och pålägg. Jag är mycket imponerad! Stackarna kan inte haft det lätt. Nästa 5 milen till Orsa var en mardröm fylld med branta backar. Jag tyckte det var tungt innan det men kom in i andra andningen eller nåt och körde hela sträckan i ett svep. Tanken på vandrarhem hägrade. En riktig säng! Men gissa vad, det var fullbokat igen. Så nu ligger jag i tältet igen och ute åskar och regnar det. Hade tur som hant fram innan regnet idag igen. På vägen till campingen gick jag in om ica och köpte en hel grillad kyckling och en burk potatissallad och åt det som om någon försökte stjäla det från mig. Tur ingen såg... jag var jättehungrig. Jag har lovat mig själv att ta det lugnt imorgon. Ska inte ställa klockan och jag ska bara cykla ca. 7 mil till Vansbro. Behöver vila lite.
Dagens+ Var inte så jobbigt som jag trodde imorse
Dagens- Dumma vandrarhem
Total distans sedan dag 1 = 1403 km

5 kommentarer:

  1. Kolla ditt konto. Där bör finnas lite extra. Räcker till en halv dålig flicka. Eller en natt på hotell. Valet känns inte svårt... :-)

    SvaraRadera
  2. Satans vad långt du har kommit nu joel! Du är ju grym :) jag är imponerad av allt fixande och knåpande med cykeln som du håller på med och det enorma tålamod som du verkar ha. jag hade gjort som tess hahaha slängt cykeln i diket dvs :)

    sista dagen med högsommarvärma idag innan regnet kommer säger smhi. jag ska till stranden och bada!! och senare idag får vi prata massa med tess, då är hon ju tillbaka igen! (yeay :D)

    (nu har du väl passerat stugen va?)

    SvaraRadera
  3. Nu håller jag alla mina tummar för att däcket
    ska hålla. Så att du kan njuta av vårt avlånga land. För enligt bilderna du lagt in
    finns det mycket vackert att se.
    Glöm inte bort att äta ett lagat mål mat om dan. Sen lite siesta på de,så kommer resan att gå som en dans.

    KRAM/MAMMA

    SvaraRadera
  4. hur långt ska du cykla????ska du ända till smyge?????
    11/7 startar ett 13 mannar starkt gäng från Riksgränsen med smygehamn som mål:)
    vore skoj att synas ngn stans på vägen
    grymt impad över din beslutsamhet och tack för påminnelsen över alla ilskna blodsugare.......och vad har du för däck ?????onödigt många punkor....
    kalle abrahamsson

    SvaraRadera
  5. Djupt imponerad av ditt tempo, "vi behöver folk till fotbollen på måndag, hinner du?" :-) Roligt att ditt fäste till styret fungerar, jag känner mig delaktig i turen. Kämpa på, sköt om dig. Janne. Sibyl hälsar.

    SvaraRadera