9 juli 2009

Dag 17, Jönköping - Ljungby, 111 km

Mycket regn idag. Vräkte ner hela vägen till Värnamo (7 mil). Hade väntat mig mer blåst så jag var glad ändå. Hellre regn än blåst. Cyklade längst gamla E4an som går parallelt med nya. Väldigt bra väg att cykla på. Plan, bra asfalt och helt öde. Finns ju ingen anledning att köra den när motorvägen går precis brevid. Hittade en grym lunchrestaurang i Värnamo. Thaibuffé inkl läsk och efterrätt. Åt så mycket att jag mådde illa. Satt kvar en timme sen stängde dom så jag var tvungen att cykla vidare. Kom 2 mil innan jag var tvungen att lägga mig ner i en busskur för jag mådde så illa. Orutinerat. Sista 4 milen tittade solen fram. Om jag inte har väldigt mycket motvind de kommande dagarna så planerar jag att vara framme i smygehamn på söndag kl 18. Hjärtligt välkomna att möta upp!
Dagens+ Dog inte av frosseri
Dagens- Hittade inget internetcafé i Värnamo
Total distans sedan dag 1 = 1981 km

3 kommentarer:

  1. Söndag är självklart en perfekt dag att komma fram på. Men om du känner att det gör ont i knäet eller det blir stressigt, så är även måndag en bra dag :-)
    En fråga som du antingen kan ringa in svaret på, eller skriva här:
    Går det att skruva sönder cykeln i så små delar att vi får plats med den, eller ska jag försöka låna den stora bilen? För du är väl så pass trött på att cykla att du accepterar skjuts till Helsingborg?
    Hoppas att GPS'en hittar till Smygehamn förresten... :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe, hur lyckas du äta så mycket så du mår dåligt, liite klantigt. Men jag förstår att du tycker mat e gott :)
    Självklart möter vi upp dig på Söndag, ,vi står och viftar me flaggor :D
    Du ska såklart bli skjutsad hem, då har du cyklat din sträcka, då förtjänar du att sätta dig lungt i en bil :)
    Kramis/Lillasyster

    SvaraRadera
  3. Vilken fart du har, snart hemma. Tråkigt att du har så dåligt väder. Vi har en upphängning för cyklar som vi kan montera på bilen, så vi kan ta hem cykeln. Ha det bra
    Kram/Sibyl Janne hälsar

    SvaraRadera