8 juli 2009

Dag 16, Skövde - Jönköping, 113 km

Kändes okej i knäet även denna morgon så det blev cykling idag med. Var redo för avfärd när receptionen öppnade kl 8. Hade väntat mig skräpväder men det var riktigt fint i förmiddags. Bra start med, ner för berget! Tog en evighet att hitta rätt väg ut ur Skövde. 12 km och mycket tålamod innan jag var rätt på det. Cyklade 4 mil rätt österut till Hjo. Fick sällskap av en racercyklist ca en mil. Mycket trevlig filur! Började ösregna strax innan Hjo och sen fortsatte det med skurar resten av dagen. Från Hjo var det drygt 7 mil till Jönköping rakt söderut längst Vättern. Fruktansvärt tråkig väg! Sista 15 km innan Jönköping kände jag mig inte stor. Alla vägar flöt ihop och gick in till stan och det var mitt i rusningstrafiken vid kl 5. Fortsatte förbi stan till ett vandrarhem knappt en mil söderut. Även detta låg upp för en löjligt brant backe! Frustrerande att inte kunna ta i när jag cyklar men det är skönt att det går framåt.
Dagens+ Bättre i knäet
Dagens- Motvind
Total distans sedan dag 1 = 1870 km

2 kommentarer:

  1. Ta det nätt och lugnt med tanke på knäet. Sakta kommer oxå fram :-)

    SvaraRadera
  2. Du vet inte vad racercyklisten hette? :)

    SvaraRadera