5 juli 2009

Dag 13, Vansbro - Kristinehamn, 152 km

Började dagen med att äta vita bönor och äggröra. Sedan behövde jag bara rulla ut cykeln så var jag redo. Härlig morgon! Började cykla vid 7:30. Det var ordentligt kallt! Fick ont i mitt knä nästan direkt och var tvungen att gå upp för någon backe i början. Lärde mig sen att det gick bra så länge jag höll mig under en viss belastning. Alltså cyklar jag nu i lugnt tempo i låga växlar. Går lite långsammare men jag kommer framåt. Började regna nästan direkt och duggade första 9 milen. Sista 6 ösregnade det! Som tur var blåste det inte så mycket så det var ok. Köpte en landgång på ica i Lesjöfors och pratade med en trevlig farbror som tipsade om ett bra matställe 15 km söder om Filipstad så där blev nästa stopp. Raggmunk och fläsk stod på menyn. Därifrån var det ca 4 mil till i ösregnet innan jag kom fram till Kristinehamn. Här är så stort att det tog mig en halvtimme att hitta till vandrarhemmet. Börjar bli märkbart mer trafik nu. Får se hur det känns att cykla 26an imorgon. Måste eventuellt leta mindre vägar i fortsättningen.
Dagens+ Nu har jag nått den mer befolkade delen av Sverige
Dagens- Trafiken
Total distans sedan dag 1 = 1631 km

2 kommentarer:

  1. Lyssna på knäet om det säger att du bör stanna och vila en dag. Du har ju inte brått :-)
    Hoppas att det inte blir för jobbigt med trafiken framöver. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Joel
    Var rädd om ditt knä investera i ett knäskydd och lyssna på din kropp, du har ju hunnit väldigt långt så du har ju tid att vila någon dag Var inte för envis det kan straffa sig.
    Kram/Ethel

    SvaraRadera