4 juli 2009

Dag 12, Mora - Vansbro, 76 km

Vaknade inatt av att en armé ankor höll på att springa ner mitt tält. Somnade om och sov till ca 8. Skönt! Åt frukost och vilade lite till innan jag packade och var klar vid 11. Första 2 milen var dryga med mycket trafik och dålig asfalt. Stannade på ett mysigt medeltidsfik och tog en kaffe. Satt ganska länge och mös i solen. Efter det gick det bättre. Trafiken minskade och asfalten blev något bättre. Jag lyckades lura vägsystemet idag när jag hittade en genväg som sparade mig ca 2 km. Den var visserligen inte asfalterad så det gick inte snabbare men jisses så vackert där var. Dalarna från sin bästa sida. Stannade ett par gånger till längst vägen. Tog det lugnt idag. Var framme i Vansbro vid 4 och slog på stort när jag hyrde en stuga. 120 kr mer än tält kostade det och det är underbart! Hade gott om tid idag så jag lagade mat (fläskfilé och potatisgratäng) och tvättade mina kläder. Blir inga problem att somna i en riktig säng inatt! Även fast det spelas hög musik i de stora tälten de rest 100 meter från stugan inför vansbrosimningen nästa helg. Campingen ligger precis vid målgången.
Dagens+ Stugan!
Dagens- Känningar i vänster knä
Total distans sedan dag 1 = 1479 km

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag funderar på att cykla samma sträcka i dagarna, förutsatt att snön regnar bort. Har du nån fin karthänvisning, eller en instruktion om vilka vägar jag ska ta?

    hoppas du fortfarande kollar din blogg...

    Tack på förhand!

    Tove P - toveposselt(at)hotmail.com

    SvaraRadera