8 juli 2009

Dag 15, Kristinehamn - Skövde, 126 km

Kändes bättre i knät imorse så jag bestämde mig för att göra ett försök. Kom upp tidigt och tog det lugnt. Började cykla kl 8. Första 4 milen cyklade jag på väg 26 men det var ingen höjdare. Trångt och massvis med lastbilar. Tog en kopp kaffe på ett rastställe och planerade om rutten till mindre vägar. Det blev lite längre men det var det värt. Mindre trafik och mycket mer att se. Stannade i Hova och handlade på ica. Tyckte det var ett märkligt ställe för flera stycken var klädda som medeltidsfolk. Visade sig att det var nåt medeltidsjippo idag. Jobbigt väder var det. Regn och sol om vart annat. Svårt att klä sig. Dessutom hade jag ett otäckt åskväder som jagade mig. Hann fram till Skövde innan det kom ikapp mig. Skönt! Letade jättelänge efter vandrarhemmet idag också. Tillslut var det en som visste var det var. Han pekade på ett berg och sa att det låg högst uppe. Det var svettigt att leda cykeln upp hit! Håller tummarna för att knät inte blir värre inatt.
Dagens+ Att jag lämnade 26an
Dagens- Trillade i ett lerigt dike
Total distans sedan dag 1 = 1757 km

2 kommentarer:

  1. Gott att du är på de igen! Det går ju jävligt fort, det är inte långt kvar nu, kollade lite på kartan nu dina distanser, det är ju fan rätt sjukt. Det är inga småsträckor direkt. Bara att kämpa på sista biten, den tar du väll på 2-3 dagar?

    SvaraRadera
  2. Haha trillade du i ett lerigt dike? Söt! :)

    Imorgon ska vi först på sponsormiddag och till Sofiero & se Thomas Ledin och sen Timbuk i Landskona! Blir en lång dag, men kul!

    SvaraRadera