1 juli 2009

Dag 9, Hammerdal - Östersund, 71 km


Ovädret igår la sig snabbt. Idag har det varit tokvarmt! Tanken var att jag skulle komma iväg tidigt för att få så stor del av dagen som möjligt ledig i Östersund. Jag var dock ordentligt trött imorse och kom inte iväg förens 10-tiden. Dessutom vaknade jag kl 4 imorse med näsblod. Jobbigt läge när armarna är "fast" i sovsäcken och jag inte hade något papper i tältet. Tyckte jag förtjänade lite sovmorgon efter den paniken inatt. Jag hade lätt motvind och en hel del tunga backar men jag lyckades ta mig fram innan dagens slutade serveras även idag. En helt fantastisk taccobuffé gick jag lös på! Satt och gottade mig i solen en stund innan jag cyklade bort till campingen. Alla vandrarhemmen (3 st) var fullbokade! Campingen var tom dyrare, 175:- och då ingick inte ens dusch. De borde skämmas.. lite i alla fall. Fotbollsturnering i stan så den var nästan full också. Gött med en riktig stad. Har gått en runda på stan och nu har jag hittat ett internetcafé så jag slängde upp lite fler bilder. Ska ta en glass i solen nu och sen bege mig tillbaka till campingen. Blir nog en kort distans imorgon också tror jag. Har hört gott om Åsarna.
Dagens+ Över 100 mil cyklade nu!
Dagens- Timmerlastbilar!
Total distans sedan dag 1 = 1065 km

5 kommentarer:

  1. 1065 km. Det är långt det! Verkar som om däcket kanske håller nu. Hoppas det! Ha det så gott och fortsatt lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Äntligen har du fått lite trevligt och lite flyt, det förtjänade du verkligen, hoppas cykelen håller nu.
    Kram
    Ethel

    SvaraRadera
  3. Tufft med så många punkteringar men kämpa på Joel!
    Önskar att jag kunde vara med istället för att vara hemma och jobba...när kommer du till Helsingborg?

    SvaraRadera
  4. Joel, så glad jag blev när du ringde igår. Kul att höra din röst, du lät så sprudlande.
    Skönt att du fått lite flyt, hoppas det fortsätter. Du är jätteduktig, kämpa på, sköt om dig och ha det bra. kram Sibyl

    SvaraRadera
  5. hahaha, du är så jävla rolig joel! va glad att du slipper jobba. vår ac är totalt sönder, robbans hightec telefon har en temperatur mätare som jag fick låna igår och lägga bakom kassan, 35 grader var det, och där står man med svarta långbyxor, skjorta som inte andas och keps. du kan själv tänka dig... och idag var det ännu varmar ute än igår, det är olidligt att stå där så idag satta jag ner foten, så både jag och zlatko slapp kepsen.. nog för att jag gillar min keps men inte i 35graders värme i en butik där det är vindstilla. hoppas du överlever resan och att jag får röra på din cykel när du kommer tillbaka, kanske till och med provcykla, är mäkta impad av den som pallar cykla 10 mil om dagen :)

    kram från emelie holst din trogna arbetskamrat

    SvaraRadera