11 juli 2009

Dag 19, Hässleholm - Ystad, 100 km

Var väldigt trött imorse. Inte i kroppen men jag skulle gärna sovit några timmar till. Träffade ett äldre par vid frukostbordet som cyklade från Kalmar till Simrishamn. Kul att prata med likasinnade. Skönt också att de hade samma uppfattning om gårdagen som mig. Det är alltså inte jag som blivit vek. Pratade ganska länge så jag kom iväg först vid 9:30 tiden. Gjorde ett försök på de större vägarna idag och det gick bra. Var lite småstänk första 3 milen ner till Höör men ingen blåst. Därefter kom både solen och blåsten. Kom ändå fram i god tid så jag har hunnit gå på stan en sväng. Nu ska jag invänta min familj som kommer och möter mig i Smygehuk imorgon. Har ca 35 km att cykla till kl 18 imorgon. Det borde jag hinna.
Dagens+ Trevligt att cykla genom Skåne
Dagens- Ica i Hörby
Total distans sedan dag 1 = 2180 km

6 kommentarer:

  1. WOHO! Nu är det inte långt kvar, ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit bortrest några dagar blev förbluffad över att du hunnit så långt. Mycket bra gjort.
    Välkommen hem nu kan du känna dig nöjd
    kram Ethel

    SvaraRadera
  3. jätte bra jobbat.Kul att du fixade det trots att du haft så mycket krångel både med cykeln och knäna.Grattis.
    MVH jocke i Tranås.

    SvaraRadera
  4. Sjukt imponerad! Jävligt grymt jobbat! Hade velat va på plats när du går i mål men kan inte. Lycka till sista biten och grattis!

    SvaraRadera