29 juni 2009

Dag 7, Storuman - Dorotea, 126 km

Sov över 10 timmar inatt. Skönt! Började dagen med att cykla bort till cykelverkstaden. Han var väldigt proffsig och kollade över det mesta. Rensade bort lite smått som jag missat i hjulet, la på nytt fälgband, kontrollerade däcket mm. Kändes väldigt bra när jag gick därifrån. Packade grejorna i lugn och ro. Kom inte iväg fören kl 11. Målet var Vilhelmina 70 km bort med ett vägarbete jag blivit varnad för. I 6 km fick jag leda/släpa cykeln över stenarna. I övrigt gick det bra och jag kände mig pigg. Så pigg att jag bestämde mig för att cykla vidare mot Dorotea trots att klockan redan närmade sig 5. Träffade en engelsman med 3 mil kvar och pratade ganska länge. Klockan blev ännu mer och jag var hungrig. Hade bara ätit några mackor tidigare. En mil senare, med ca 2 mil kvar, får jag punktering IGEN! Var då så förbannat hungrig att jag pregade in ett par hekto blandgodis i flabben innan jag började skruva. Var väldigt nervös sista 2 milen. Jag ville väldigt gärna komma fram. Nu är kl 11 och jag har fått äta ordentligt och lyckats ringa och gratta min syster som fyller 20 idag. Förutom punkan så har det varit en riktigt bra dag. Vilhelmina var jättevackert! Dock så kvarstår problemet med punkteringarna... suck.
Dagens+ Kaffe och kaka i Vilhelmina
Dagens- Fortfarande cykeln!
Total distans sedan dag 1 = 887 km

2 kommentarer:

  1. Cykeln låter som rena måndagsexemplaret, hjulet iaf. Annars e det kul att följa din tur. Lycka till med punkerna.

    SvaraRadera
  2. drygt att det fortfarande blir punka trots att han fixat med cyklen.. >( hoppas det blir battre.. men du ar duktig som har talamodet kvar, jag hade nog kastat cylenfor langesen.. eller satt mig vid vagen och borjat grata, haha!

    idag var vi pa limnopuolis och lag i lazy river, nice! puss

    SvaraRadera