23 juni 2009

Dag 1, Treriksröset - Karesuando, 122 km

Då var första cykeldagen över! Igår tog vi taxi från Karesuando till Kilpisjärvi. Vi var där strax innan kl 21 och sov på campingen. Så nu ligger jag en dag före "schemat" vilket känns bra! I morse tog vi första båten till röset och var sen tillbaka i Kilpisjärvi vid 12. Jag kom iväg vid kl 13 och lyckades med konststycket att både trilla och få punktering (vid olika tillfällen) innan jag ens cyklat 3 mil... dumma vägarbeten. Då hade jag bara en slang kvar så jag vågade inte cykla över vägarbetsområdena mer utan fick snällt leda cykeln de totalt ca. 6 kilometrarna. Fram till halva vägen var det tufft men vädret och omgivningen var fantastiskt så det var inte hela världen. Efter hälften flöt det på bra. Såg också en räv! Nu sitter jag på ett vandrarhem och har ätit lagad mat. Underbart.
Dagens+ Fiket halvvägs
Dagens- Punka på bakhjulet

2 kommentarer:

  1. älskling du får inte trilla och slå dig! :( men verkar som att du haft en bra första sträcka annars. :)

    sverige vann med 3 - 1 igår, var folkfest nere på fanzone :) puss

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad lite packning du har, får du plats med allt i den lilla väskan?

    SvaraRadera