27 juni 2009

Dag 4, Piilijärvi - Moskosel, 112 km

Igår kom jag i säng sent (ca 23) och följaktigen kom jag iväg sent idag. Var väldigt trött i morse men väl på cykeln kändes det bra. Passade på att handla lite i Jokkmokk innan jag började idag och det gjorde jag rätt i. På de 11 milen jag cyklat idag har det bara funnits en jätteliten by med ett café och en bensinstation. Därifrån var det 6 mil till Moskosel där jag valde att stanna i natt. Resterande 43 km till Arvidsjaur är också helt öde så jag var inte så pigg på att fortsatta. Dessutom var klockan redan halv 7 när jag kom hit. Jag har cyklat i lugnt tempo idag och stannat flera gånger och pratat med cyklister jag mött. Träffade några intressanta människor. Temperaturen har varit kring 30 grader och vindstilla hela dagen. Svettigt värre! Vid polcirkeln pratade jag en stund med en trevlig farbror. När han skulle köra så han, "nu ska jag ner till Östersund och kolla på fotboll". Då insåg jag plötsligt hur långsamt det går med cykel. Dit kommer jag förhoppningsvis om 4 dagar...
Dagens+ Trevligt folk längs vägen
Dagens- Knottinvasion!
Total distans sedan dag 1 = 546 km

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk grabb du är, måste vara underbart att se Sverige från cykeln, men jag säger som Mats, din pappa väl, var rädd om dig och glöm inte vila
    Ethel

    SvaraRadera