25 juni 2009

Dag 2, Karesuando - Piilijärvi, 149 km

Härligt att vakna på vandrarhem. Lagade gröt och organiserade packningen på morgonen och kom iväg vid 7:30. Cyklade 5 mil och undrade vart Övre Soppero blev av. Till slut var jag så hungrig att jag stannade på ett rastställe och åt några mackor för att sedan upptäcka att det bara var 5 km kvar. Behövde fylla på vatten och då blev jag bjuden på kaffe och kakor av en fantastiskt trevlig personal på vandrarhemmet. Tack, du gjorde min dag! Trampade vidare till Vittangi där jag lyxade med en pizza på en uteservering. De sista 49 kilometrarna var svag uppförsbacke med lätt motvind hela vägen så det gick rätt trögt. Men det var värt besväret för campingen här i Piilisjärvi är underbar! Jag har fortfarande ingen täckning men de är glada för wifi här uppe så jag hittar några kopplingspunkter ibland i byarna.
Dagens+ Bemötandet i Övre Soppero
Dagens- Domnigar i nedre regionen
Distans sedan dag 1 = 271 km

2 kommentarer:

  1. pizza i solen lät trevligt! ikväll ska vi äta grekiskt, se på mamma mia & dricka vin så det kan nog också bli trevligt :)

    jag lånar din resväska fresten :) puss

    SvaraRadera
  2. Hej kämpen.

    Jasså värken har slått till i rumpan :P
    Trilla kan du göra in i mål, inte före, det är fusk.
    Cykla lugnt så hörs vi senare.

    Kram Mamma

    SvaraRadera