28 juni 2009

Dag 6, Slagnäs - Storuman, 103 km

Tog det ganska lugnt i morse. Packad och klar vid 9 och avverkade den relativt plana och 31 km långa vägen till Sorsele ganska snabbt. Stannade ca en timme där och åt frukost. Letade efter fälgband men hittade såklart inget. Trampade vidare med förhoppningen att nå Storuman idag utan allt för många punkor. Ca 2 mil från Sorsele får jag min första punktering för dagen. Som tur var så har det varit lugnt med knott idag så det gick ganska smärtfritt att byta slang. En mil senare fyller jag på vatten på en camping och får då reda på att det finns en cykelskruvare i Storuman. Fantastisk! Jag bad en bön att jag skulle klara mig fram och cyklade sista 45 kilometrarna tittandes på bakhjulet. Jag kom fram men det var precis. Fick punka igen just när jag skulle ställa cykeln. Klockan var bara 16 när jag kom fram så om det inte vore för att här finns en cykelverkstad så hade jag fortsatt nån timme till. Det var marknad i stan och massor med folk! Väldigt trevligt. Åt en go fish n chips sen rekade jag cykelaffären innan jag begav mig till campingen som är modell lyx. Imorgon ska jag lämna in cykeln och jag hoppas verkligen att de kan fixa den. Väldigt oklart just nu om jag kommer vidare imorgon. Hoppas på det bästa!
Dagens+ Jag kom fram!
Dagens- Fortfarande cykeln
Total distans sedan dag 1 = 761 km

6 kommentarer:

  1. Skit med cykeln, hoppas de löser sig så du kan trampa vidare. Och knotten, bara att gapa så slipper du tänka på lunchen. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Du får se till att fixa cykeln, för du kan ju inte ge upp nu föstän cykeln e bajs. Kraaam/Syster

    SvaraRadera
  3. Det är så kul att läsa dina inlägg, dagens höjdpunkt. Hoppas det löser sig med cykeln.
    Nu får du i alla fall en vila lite. Sköt om dig, drick mycket och som Mats säger glöm inte att vila. Janne hälsar Kram/Sibyl

    SvaraRadera
  4. Stå på dig, Joel! Enligt kartan är det ju bara en enda lång nerförsbacke kvar tills du är hemma :-)

    Vattnet är åtminstone för det mesta plant.

    Besättningen på SICA

    SvaraRadera
  5. Vilka vedermödor, men det var nog meningen att du skulle vila lite idag, du hinner säkert fram i tid, det är bra att vara envis, men inte så envis så att man är dum
    Det är roligt att följa dig på nätet
    Kram
    Ethel

    SvaraRadera
  6. Hi Joel,

    Glad to hear that you made it to the end of Sweden. Congratulations! If you want to know more about cycling in the UK, drop me a line.

    By the way, you were right about the road north of Vilhelmina - they were a nightmare!

    Take care,

    Julien
    (English guy you met close to Stromsund)

    SvaraRadera