18 maj 2009

Uppladdningshelg

Tanken är som sagt att jag ska cykla omkring 10 mil om dagen under sverigecyklingen. Innan gårdagens pass hade jag som längst cyklat 5 mil tidigare och kände att det var ett måste att pröva en längre distans. Jag valde att cykla "Öresund runt". För att det inte skulle vara för enkelt gjorde jag det med ett halvmarathon i benen sen i lördags då jag sprang Göteborgsvarvet. Sammanlagt blev det ca. 12,5 mil cykling (Övriga ca. 4 på GPS:plotten är båt och tåg).

Det gick bättre än väntat. 07:10 tog jag båten över till Helsingör och cyklade i ganska kraftig motvind till Köpenhamn där jag kom fram strax innan 10. Den svenska sidan gick desto bättre där det blåste mindre och på rätt håll. Det var fint väder, perfekt för cykling! Jag märkte att cykeln behöver en ordentlig service men kroppen verkar hålla. Jag orkade till och med 2,5 timme fotboll på kvällen.. något passiv dock :-)

5 kommentarer:

  1. Du är inte helt frisk :P
    Gött att se, fin blogg, åker in i favoriter på studs. Ska bli kul att följa. Lycka till!
    //Jokkmokk

    SvaraRadera
  2. Btw, rätt däck och lufttryck gör under på långturer. gärna så smala omönstrade däck som du kan hitta för din fälg. Om du kan låsa din gaffel eller byta mot en fast kommer du tjäna mkt med!

    SvaraRadera
  3. tog du ens med nån öl på hemvägen tro? för annars va de inte ett vidare verklighetstroget experiment... Lycka till iaf, ska nån fixa en sån udda grejj så e de fan du

    SvaraRadera
  4. Kör på nu!!
    //Emil R

    SvaraRadera